Rok 2012. Svět žije online a hlavně sociálně. Kdo není sociální, denně neaktualizuje status  a alespoň obden netvítuje, ten je dinosaurus (neplést s politickými dinousaury, na jejichž vyhánění si před každými volbami vždycky nějaky debil /pozn. autora: „debil“ je synonymum pro českého politika /vzpomene). Nejsem sociální, žiju 20km za městem uprostřed lesa a mých případných 150 virtuálních přátel je mi celkem ukradených. Ale mám ajfoun a chtěl bych žít online. Alespoň do té míry, abych si dokázal něco online nakoupit, nemusel někde běhat po obchodech a mohl dál vysedávat v temných hvozdech.

Jak jsem uspěl s objednávkami v Česku a že proč i můj oblíbený Garmin hraje záporňáka čtěte dále.

Za posledních pár měsíců můžu s klidem duše říct, že český eshop = podvod na zákazníkovi. Kdyby se mi to stalo jednou, tak řeknu náhoda. Podruhé se člověk zamyslí a popáté rezignuje. České eshopy v praxi totiž vypadají tak, že si Franta Mamlas bydlící v 11. patře paneláku založí někde na netu (ideálně) zdarma obchod a stane se byznysmenem. Ceny natlačí na Zboží.cz a jiné servery, aby bylo jasné, že právě on je nejlevnější. Po nocích sedí na netu a kontroluje, jetli jiný Franta nepodlezl cenu. Zpravidla taky přeprodává nějaký čínský šunt popř. levný dovoz alespoň z UK. Jeho sklad je nula, protože by ho s tím matka/žena hnala. Co s nějakýma krámama v komoře. Samozřejmě na webu vše „skladem“. Doba dodávky v týdnech, cena nejistá.

Ha, řeknete si. Kravina objednávat něco u Franty Mamlasa, je třeba někoho seriózního, kdo je zaběhaný, má kamenný obchod a je možno se na něj spolehnout. Vezměme si třeba Garmin CZ. :-) Kulové Kefalín, jak by řekl poručík Hamáček. Blbý pásek na hodinky, vše skladem, ale týden po pěšině ticho. Že by nebyl až tak skladem? Ve spojení s PPL, která své služby dotáhla tak daleko, že během 2 týdnů ani po 10 urgencích nejsou schopni zboží přivézt a následně jej pošlou pro jisotu zpět, to je ideální. A kdybyste měli pocit, že to chcete řešit, tak firma Picodas (=onen garmin.cz) raději dělá blbé a nekomunikuje. Kdo chce kam…

Takže potřebujete-li nějaký z produktů garmin nebo příslušenství, vyhněte se české obchodní síti garminu. Ušetříte si starosti a nakonec to budete mít i levnější. Není tajemstvím, že v Česku se účtujou dvojnásobné ceny za nulové služby.

Asi bych použil Jyrgenovo oblíbené „já su smolař“, ale totéž jsem zažil o pár dnů později nezávisle u několika známých. Co obchod, to podvod.

Takže chcete-li v Česku něco online nakoupit, pak:

  1. Najděte si na netu cca 10 obchodů, kde dané zboží teoreticky mají
  2. Vezměte telefon a volejte. Existuje nenulová šance, že v jednom z oněch deseti ho opravdu budou mít za cenu a při podmínkách inzerovaných na webu.
  3. Pokud nemají, tak můžete mít alespoň dobrý pocit z toho, že jste provozovatele obchodů upozornili na:
    • zboží, které dali „omylem příliš levně“
    • zboží, které „se přece už dávno neprodává“
    • zboží, které je „dlouhodobě nedostupné vinou dodavatele“

Anebo zbytečně nevyhazujte peníze za telefon, svůj čas a nedělejte práci někoho jiného a jděte rovnou do kamenného obchodu, kde vám to z ruky nikdo nevezme.

Jen pro dokreslení toho, jak to funguje uprostřed švédského lesa. Zatím 100% objednávek z náhodných eshopů nalezených na místní obdobě zbozi.cz úspěšně doručeno do 3 dnů od okamžiku objednávky. Např. onen garmin pásek byl za 20 hodin od objednávky na internetu na mé ruce…

Lesu zdar!

8.11.2012, Jen tak

Bestíkovo orientační labužnictví

orientační běh, cestování, fotografie