Re: Re: Na predchozi prispevky tohoto vlakna


[ Odepsat ] [ Související příspěvky ] [ BEN - Bestíkovy noviny ]

 

NORD Service - velkoplošný tisk, digitální tisk

 


Autor: Lenon - KSU , posláno: 31.1.2006 10:54:23, z adresy: 62.209.240.198

Jsem rad, ze se do diskuze zapojil lyzar a clovek s jasnejsi vizi o LOBu.

Diskuzi neberu jako recesi, ale pod jmenem me zna mene lidi, proto jsem v uvodnim nazoru nenapsal jmeno...:-)

Muj clanek se samozrejme tykal minulych zavodu, ale jeho hlavnim motivem bylo zamysleni se nad LOBy obecne.
S tvym nazorem k 28.-29.1., k mape a klasifikaci stop ramcove souhlasim. To je vec jina.

Prestoze i svetovy trend je o sirokych, vzdy pevnych stopach jpro LOB e otazka jestli je to dobre.

Vhodny neznamy teren - ne pobliz standardnich tratich, dobra mapa (vyuziti i starsich zmapovanych letnich prostoru) husta najeta sit cest najeta skutrem se stopovacem - samozrejme ne jednou,
nekde i dve, tri stopy vedle sebe, pripadne vyuziti vypluzenych lesnich cest, vice teckovanych , viditelne oznaceni krizovatek a vidlic.

To je ma predstava zavodu a takovy zavod jde dobre usporadat i mimo bezkarska centra, treba v Ceske Kanade...
Co se tyce pouziti volne techniky urcite bych ji nezakazoval.

Takovych zavodu lze usporadat vice nez nam soucasny CSOB - sekce LOB nabizi.

Clenska zakladna. Decka KSU se letos prihlasila poprve na LOBy, protoze si tam uziji dosti legrace. Kdyz ale napr. nas kluk (neni lyzar) v sobotu jel svuj prvni LOB, v nedeli skonci v H16 tesne druhy a ma lyze kamenacky dl. 190 cm., bude se chtit rozvijet podle soucasneho trendu, mel by si koupit spejsl vybaveni atd. Ale to mu nestoji za to. Na ctyri zavody kratke lyzicky!! :-)) A takovych lidi je spousta, kteri drive jezdili LOBy ale vlivem trendu skatingu skoncili.

Takze hlavni prinosem bych videl vice zavodniku a O TO BY MELO JIT VSEM CO SE V OB POHYBUJI.

A UZ SE PODEPIS



Na strankach IOF je kratky popis orientacni discipliny, v CR zvane Lyzarsky Orientacni Beh. Mimo jine se tam pise toto - ...An elite level ski-orienteer needs excellent skiing and map reading skills - and the ability to combine those two...
>Je mi jasne, ze nikdo z Vas v LOBu nepraktikuje "elite level" . Ale myslim si, ze je pochopitelne, ze zavodnikum s ambicemi se zavod nelibil. Prece jenom ve svete se pri LOBu lyzuje
>Myslim, ze vsichni by prezili nizkou kvalitu stop, kdyby byl jinak zavod excelentni. Jenze nejvetsim problemem zavodu byla mapa a klasifikace stop. Je pekne ze stavitel trati nabidl spoustu voleb, ale kdyz se nemuzes spolehnout na to, ze stopy v mape odpovidaji stopam ve skutecnosti, tak podle ceho pak mas volit? Pak je to zavod o nahode a ne o volbe.
>Pochopitlene take je, ze poradatele nemohli nic nadelat s tim, ze jim prostorem projel traktor a nekdo skutrem vyjel NEKOLIK jinych cest. Jen mozna kdyby to pred startem oznamili zavodnikum, tak by to bylo lepsi. Vzdyt ten kdo stavel onu kontrolu c.40 tu novou stopu snad videl, ne?
>Zavod mel vsechny predpoklady k tomu, aby se stal skvelym - nadherny prostor, husta sit stop, skvele snehove podminky, krasne pocasi... Ovsem vyse zminene skutecnosti a dalsi jako napriklad chybejici sjezdovka v mape a na ni kontrola, rozjizdeci kolecko take nebylo v mape a vedla pres nej mozna volba postupu, pritomnost jeste neodstartovanych zavodniku na mapovem startu - nedele, pochybny dojezd do cile - nedele srazily tento zavod hluboko pod prumer.
>Ale je pekne, ze se tento zavod v Lyzarskem orientacnim behu libil Vam, co neumite lyzovat:-) (sami to pisete) Nestalo by za to zmenit nazev teto discipliny treba na zimni orientacni beh - ZOB? Pak uz tam nejsou ty lyze a nemuze si nikdo stezovat, ze si nezalyzoval...
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>>No jsem rad, ze i nekdo dalsi vyjadril presne to, co si myslim, teda ze lepsi zavod jsem skutecne nejel! Zavodnici jsou zhyckani rolbou, zda se, ze jde fakt hlavne o to jet co nejrychleji na orientacne ne moc napaditych tratich. To se o vikendovem, hlavne sobotnim, zavode rict nedalo, tam nas poradatel prekvapil misto mapy peknym plankem s lehce sveraznym pojetim prostoru, stopy srovnavat treba s JIL pred ctrnacti dny nema vubec smysl. Ale nadavat na to, ze si nekdo pri zavode ASU nezajezdil (rozumejme nezabruslil) a musel nekde dokonce sundat lyze? Z pohledu orientacniho chodce musely tyto zavody urcite potesit, takze se pridavam - tecky a carky staci... no a rolba na 10-15 procentech trati by snad zavodu neskodila.
>




Související příspěvky



Odepsat

Tvé jméno:
Tvůj e-mail:
(není nutné)
Název příspěvku:
Text příspěvku:
Heslo: (napiš pozpátku ben)