Autor:
Radim ,
posláno: 30.9.2011 10:06:46,
z adresy: 94.242.66.58
Praktické příklady jsou nutné, ale při pořádání závodů (např. exkurze)! Řekl bych, že praktické zkušenosti sdělované "podřimujím" žákům (většina školení takto probíhá-nemyslím tím jen z prostředí OB) se stejně ve valné většině minou účinkem.
Vidím to reálně při pořádání závodů, kdy proškolení rozhodčí dělají stále ty stejné chyby (zvláště stavitelé tratí). K čemu je pak osobní účast ve třídě i sebelepším lektorem!
No rádi bychom to zkusili v naší oblasti,ať alespoň zjistíme,zda je to dobré nebo je to na houbec. Ale jak jsem psal, u tohoto typu základního školení není lepší veze, než elektronické. Dovodu si i představit omezení platnosti elektronického školení např. na polovinu doby, tj. 4 roky, atd...
>Tento metodický materiál http://www.orientacnibeh.cz/ob/dokumenty/MetodickyMaterial_skoleniR3.pdf počítá s klasickouformou školení. Můžete namítnout, že je to jen metodický materiál a že tedy není závazný, ale pouze doporučující...
>Nápad s "urychlením po internetu" už kdosi před rokem či dvěma měl, ale podařilo se mi ho přesvědčit, že pro získání R3 není důležitá jen orientace v textu Pravidel a ostatních předpisů (a otestování těchto znalostí), ale právě tak důležité je osobní předání zkušeností školitelů s praktickými příklady "ze života" a předání pořadatelských návyků. Možná jsem staromódní, ale k tomu mi elektronická forma školení vůbec ideální nepřipadá.
>Když jde o závodnické zážitky, to nám opakovaně mnohokrát za rok nikomu líto času, cestování a financí není. A jedno dvoudenní školení, které rozhodně nestojí víc než účast na jednom dvojzávodě ŽB, je pro někoho problém? Pro pořádání závodů bude třeba následně času a cestování obětovat mnohem víc...